2020年8月16日 星期日

簡單英文常用句(三)

44:    never assume      永遠不要假設。

45:  and so can you    你也可以.

46:  Summer is over. It is autumn now. 夏天過去了。秋天到了。(結束的,完了的)

47:   My son is still living abroad. 我的兒子仍住在國外。

48:  He is through with smoking. 他已不再抽菸。

49:   I'll take a through train. 我想搭直達車。

50:   She has traveled through Europe. 她已遊遍歐洲。

51:I have rented the house out to a very nice family. 我把房子出租給了一戶很好的人家。

52:   This house rents for US$ 800 a month. 這間屋子月租八百美元。

53 :   That apartment lets for $500 a month. 那公寓房子以每月五百美元出租。

54:    She is my child, and I am responsible for her. 她是我的孩子,我對她負責。

55:  We should give the job to a responsible person. 我們應將該工作委託給一個有責任心的人。

56:   Drink this, else you will be sick. 把這喝下去,否則你會生病的。

57:   Her attempt at poetry was a failure. 她嘗試寫詩失敗了。

58:  He is now free from all care. 他如今無憂無慮。

59:  Do you care if I go? 如果我去的話,你不介意吧?

60:  I don't care what they say. 我不在乎他們說什麼。

61 :  The baby needs a lot of care. 這嬰孩需要精心照料。

62:   His idea is absurd. 他的想法是愚蠢可笑的。

63:  You will never achieve anything if you spend your time that way. 你若總是這樣消磨時間,就永遠不會有所成就。

64: I'm stuck with this problem. 我被這個問題纏住了。

65:    I'm afraid she's in a bad way. 我想她是生病了

66:   Do you know the way to the post office? 你知道去郵局怎麼走嗎

67:   I did not like the way he talked to me. 我不喜歡他跟我講話的方式。

沒有留言:

張貼留言